zaterdag 5 september 2009

Nonkel pater, gij hier?

Fuck dees, jong. Ik heb zelfs geen goesting meer hier een inleiding bij te verzinnen. Mixtape Madness: seizoen twee, aflevering twintig. Fear & Self-Loathing In Las Vegas. Verjaardagscadeau voor mejuffrouw Maud, een rosse doos die afgelopen jaar redactrice cultuur was van de Veto, onze eigenste Leuvense Pravda en het komende jaar hoofdredactrice van diezelfde Veto. Waar ben ik in Godsnaam mee bezig? Wie denk ik wel dat ik ben? Hoe laat is het? De hoesfoto heb ik gevonden op Facebook. Daar had Facebook niet van terug.

  1. PJ Harvey – Highway 61 Revisited. Van heel zacht naar heel hard met heel verpletterend als heel eindresultaat. (Klik!)
  2. Hulk Featuring Brant BjorkSeducer. Stoner ofzo. Weet ik veel. Great fucking song, dat wel. (Klik!)
  3. The Ex – Time Flies. Nederlandsche artpunk. Staan heel hoog op mijn lijstje van dringend live te ziene groepen. (Klik! Dertig kostbare seconden preview.)
  4. Flipo Mancini – Get It Some More. Limburgse noiseterroristen die afgelopen zomer bij wijze van spreken in mijn achtertuin hebben gespeeld. Ik kon niet gaan kijken. Professor Rötelflöt is wel geweest. Voor uitleg moet je bij hem zijn, de luie emeritus. (Klik! Klik gewoon op die titel, yo en dan krijg je dertig goedkope seconden preview.)
  5. Yeah Yeah YeahsArt Star. Het leven als hippe kunstenaar vervat in twee minuten superieur lawaai. Waar moet ik tekenen? (Klik!)
  6. Nachtwezens – Een Opgeschud Kussen. 't Is poëzie, Jim maar niet zoals wij die kennen of ik die schrijf.
  7. Cirkus – You’re Such An… Eloquent schelden voor beginners. (Klik!)
  8. Cool Calm Pete Featuring Thirstin Howl III & Lathia Black – F#$%@#$%ck Yoooouuu. Eloquent schelden voor gevorderden. (Klik!)
  9. Grampall JookaboxThe Girl Ain’t Preggers. Steeds als GW geld van mij wil lenen, dwing ik hem te citeren uit dit nummer. (Klik!)
  10. Big Black – The Model. Dit trio rond Steve Albini hangt Kraftwerk aan de muur, gaat er eens serieus met de zweep over en strooit zout in de striemen. (Klik!)
  11. The Minutemen – Bob Dylan Wrote Propaganda Songs. Bekende propagandanummers geschreven door Nonkel Bob: Hitler Has Only Got One Ball, Der Fuehrer's Face en natuurlijk Oh Nee, Alweer Een Moskee. (Klik! Het eerste liedje van de hoop maar let goed op want het is voorbij voor u er erg in heeft. Niet dat langer naar the Minutemen luisteren kwaad kan.)
  12. Eartha Kitt – Santa Baby. Eartha is een beetje hebberig als ze haar wish list voor Kerstmis opstelt. (Klik! Heerlijk filmpje trouwens!)
  13. Elvis Costello & The Brodsky Quartet – Swine. Masterclass eloquent schelden. Elvis scheldt zoals Jimi Hendrix gitaar speelde. Zoals Pablo Picasso schilderde. Zoals ik... Euhm... Laat maar. (Klik! Dertig seconden preview waar u naar mag luisteren in ruil voor uw ziel.)
  14. Carole King – I Feel The Earth Move. Carole schreef in de jaren zestig samen met hubby Gerry Goffin een shitload nummers, onder meer voor Phil Spectors stal. The Loco-Motion, Up On The Roof, I'm Into Something Good, (You Make Me Feel Like) A Natural Woman en vooral Will You Still Love Me Tomorrow. Die laatste twee nummers speelt ze zelf op haar ge-wel-di-ge tweede plaat Tapestry, waarvan I Feel The Earth Move het eerste nummer is. U kan nog volgen? (Klik!)
  15. Belle & Sebastian – Like Dylan In The Movies. Aan te raden films met of over Nonkel Bob: Dont Look Back, Pat Garrett & Billy the Kid, The Last Waltz, No Direction Home en natuurlijk I'm Not There. Masked And Anonymous heb ik wel ooit gezien maar was ik niet wild van. U kan nog volgen? (Klik!)
  16. Talulah Gosh – Beatnik Boy. Als ik later groot ben, word ik een beatnik! (Klik!)
  17. The Moldy Peaches – Who’s Got The Crack. Het heeft lang geduurd voor ik doorhad dat de titel van dit lied helemaal geen vraag is. Zie ook: What's Going On van Marvin Gaye. (Klik!)
  18. Sly & The Family Stone – Dance To The Music. "All we need is a drummer / For people who only need a beat / I'm gonna add a little guitar / and make it easy to move your feet." Feestje? Feestje! (Klik!)
  19. Karen O & The Million Dollar Bashers – Highway 61 Revisited. Wat Polly Jean Harvey kan, kunnen wij ook denken Karen O & co en ze maken het nog waar ook. (Klik!)

Vandaag ga ik fietsen verhuren aan het kaf van de natie. Tot morgen ofzo.

Labels: , ,

8 Comments:

Blogger San F. Yezerskiy said...

Leve PJ Harvey! Leve Moldy Peaches! Leve Maud! Leve Maud!

september 05, 2009 8:54 a.m.  
Anonymous Maarten said...

Hoe kom je in aanmerking voor zo'n mixtape madness. Dat is de vraag.

september 05, 2009 1:19 p.m.  
Blogger Phumazz said...

Meer info over Flipo Mancini: het beste wat er die dag in de achtertuin van Simonis te beleven viel. Nu herinner ik me plots dat we vroeger in een andere achtertuin van Simonis voetbalden tussen de bomen en dat ik een beetje bang was door het kerkhof en de getuigen van Jehova twee huizen verder. Mooie tijd!

september 05, 2009 9:38 p.m.  
Blogger Geert S. Simonis said...

Sander, leve Sander!

Maarten, jarig zijn, een feestje geven, naar het buitenland verhuizen, erom vragen. The Lord works in mysterious ways en ik lanterfant wat rond.

Thomas, arme bange Thomas.
Ik herinner me dat we in een nog eerdere tuin Zorro speelden ook al had ik geen volledige Zorro-outfit. Ik herinner me dat we waterspelletjes deden in jouw tuin en daarna Police Academy keken. Ik herinner me die keer dat je in het voorprogramma van Monza hebt gespeeld.
Misschien moeten we eens een intieme familiereünie houden. Gewoon jij, ik en Yirie.
Schrijf je dat zo, Yirie?

september 05, 2009 11:31 p.m.  
Blogger Phumazz said...

Yiri schrijf je niet. Yiri ben je. We kunnen Lode uitnodigen. Ooit was hij de kleinste van de hoop en wou hij nooit op de foto. Tenzij jankend en wild om zich heen schoppend. Mooie tijd!

september 06, 2009 1:49 p.m.  
Blogger Geert S. Simonis said...

En dan was er nog die keer dat Lode de monorail in Bobbejaanland op het nippertje miste terwijl wij er al op zaten.

september 06, 2009 5:38 p.m.  
Blogger Phumazz said...

En in datzelfde Bobbejaanland zat Arne schunnigheden op de trappen te schrijven. Toen al een rebel.

september 06, 2009 10:51 p.m.  
Blogger Alexander said...

'Tapestry'. Tof van het linkje, want zo weet ik weer eens wat opzetten in de loop van de namiddag.

december 18, 2010 2:04 p.m.  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home