donderdag 3 september 2009

The shaun ryder pauper lunatic asylum

Mixtape Madness: seizoen twee, aflevering achttien alweer. Bloody Mary Orange Bossom geheel ende volledig gewijd aan de grote Jood Robert Allen Zimmerman also known as Bob Dylan.

Het zat namelijk zo: Lady Marion is een chick uit Gent die op bezoek was in Leuven. Op een uit de kom geschoten nacht in het Politikakaffee kwam het gesprek op Bob Dylan. Geef mij genoeg tijd en drank en dan komen al mijn gesprekken wel uit bij Bob Dylan. Lady Marion gaf te kennen nauwelijks iets van Nonkel Bob te kennen waarop ik snel de belofte maakte daar iets aan te veranderen via een CD'tje zodoende.

Het was eigenlijk een zeer moeilijke bevalling. Mijn eerste idee was om alle evidenties te vermijden. Dat bleek al snel onmogelijk te zijn. Mijn tweede idee was om gewoon Blowin' In The Wind, Like A Rolling Stone, The Hurricane en Knockin' On Heaven's Door achter elkaar te plakken en het geheel eindeloos te loopen. Mijn derde idee heeft het tot eindresultaat geschopt.

Waarschijnlijk het meest toepasselijke hoesje dat ik ooit in elkaar geknutseld heb. Alle nummers door Bob Dylan tenzij anders vermeld, gesnopen?

  1. Most Of The Time. Meer sfeer dan lied. Meer moet dat niet zijn. (Klik!)
  2. Big Yellow Taxi. Volgens de VRT is dit een liedje van Counting Crows. In de echte wereld behoort het toe aan Joni Mitchell. Dylan steelt het als een volleerd gauwdief. (Klik!)
  3. Just Like A Woman. Toon mij een man die hier onverschillig bij blijft en ik toon u een homo. (Klik!)
  4. Queen Jane Approximately. "Won't you come see me, queen Jane?" Uiterst geschikt om mee te kwelen in variabele stadia van nuchterheid. (Klik!)
  5. Bob Dylan & The Band – Goin’ To Acapulco. Herinnert u zich Acapulco H.E.A.T. nog, dat vroeger op zondagavond op VT4 kwam? Daar heeft dit lied nu eens niets mee te maken. (Klik!)
  6. Things Have Changed. "There's a woman on my lap and she's drinking champagne." That guy really knows how to party! (Klik!)
  7. Bob Dylan & Mavis Staples - Gonna Change My Way Of Thinking. Woord en weerwoord met een bevreemdend intermezzo over a chicken diner. Bob heeft Mavis ooit ten huwelijk gevraagd. Ze weigerde.
  8. Blood In My Eyes. Ik ken het omdat Mauro het heeft gespeeld maar Bob heeft het zelf ook maar gestolen van the Mississippi Sheiks. (Klik!)
  9. It Ain’t Me, Babe. Zie 10. (Klik!)
  10. All I Really Want To Do. It Ain't Me Babe en All I Really Want To Do zijn in mijn hoofd onlosmakelijk verbonden. Het eerste sluit Another Side Of Bob Dylan, het tweede opent die plaat. Een plaat die ik overigens niet heb. Kan iemand mij dat verklaren? All I Really Want To Do gebruikt dan ook nog eens het heerlijke woordje "kin". (Klik!)
  11. My Back Pages. Nog gecoverd door the Ramones. Kunt u zich dat inbeelden? (Klik!)
  12. Bob Dylan & The Band - This Wheel’s On Fire. Het heerlijke woordje "kin" bis. (Klik!)
  13. You're Gonna Make Me Lonesome When You Go. "When somethin's not right it's wrong." stating the obvious voor gevorderden. (Klik!)
  14. If You See Her, Say Hello. Nog zo'n machtig lied van die machtige plaat Blood On The Tracks. Zoals Keith Richards pleegt te zeggen: "We need more blood on the tracks!" (Klik!)

Mag ik u nu verzoeken dit blog te verlaten?

Labels: ,

2 Comments:

Blogger stagger susi said...

dit is en echte muziek lievhebber wich can comment in a very good style.
i am looking forwaard to hear more fromm you in the future en ik ben zeer onder de indruk van je goede kwaliteit en kennis van muziek welke aleen voor de uitverkorenen(na, nou, niet te gek maken, maar...) te waardeeren is.
i laught inside and it made my day.
greatings from staggersu living uin emmen netherlands born in essen germany.
TALK IS CHEAP....our spiritchange can keep on going on..

september 03, 2009 5:48 p.m.  
Blogger Geert S. Simonis said...

Dank je voor de complimentjes die je kwistiger verspreid dan een boer in het volle zaaiseizoen.

Succes met je eigen blog, ik zal alvast een link zetten zodat al mijn vrienden jou komen lastig vallen.

Laat iets weten als je ooit in Leuven of omstreken bent, dan gaan we een glaasje schnaps drinken of een breezer watermeloen.

september 03, 2009 6:17 p.m.  

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home