zondag 2 mei 2010

JEbentEENbepaaldPERSOONonderEENbepaaldREGIME

Gisterdag koorddanste ik op een wankele breuklijn in het ruimte-tijdcontinuüm. Een BBC-studio was veranderd in de Gentse Handelsbeurs. Jools Holland was veranderd in dirk Blanchart. Later With Jools Holland was veranderd in Kraakpand 4.8.

Klinkt veelbelovend? Reken maar van yes. Weet daar nog bij dat Roosbeef, het prinsesje van Nederland present was en besef dat ik op voorhand harder schuimbekte dan een bejaarde labrador met een fles shampoo achter de kiezen. Bij het binnenkomen stond het materiaal van vijf groepen opgesteld.

Het begin, een gezamenlijke jam op Roadrunner van the Modern Lovers deed mijn hart anderhalve tel overslaan. De rest was helaas wisselvallig. Iedereen speelde door elkaar dus bespreek ik hen in alfabetische volgorde.

Bettie Serveert was de ancien van de avond. Een loepzuivere lap noisy indierock die riekte naar vijftien jaar geleden maar deed verlangen naar over vijftien jaar. Toen ik nog op de KUB zat, heb ik de Betties ooit gezien in de club van de AB maar dat is lang geleden.

Creature With The Atom Brain ben ik een tijdje uit het oog verloren. Zij waren de vreemde eend in de bijt. Met hen heb ik woensdag nog een date.

Roosbeef
was een pareltje dat voor mij heel de nacht had mogen duren. Ik mocht met haar op de foto en ik wil haar snel terug zien.

Sienna Dahlen is een Canadees sofjazzzangeresje en ik vond haar retesaai.

Société Anonyme speelt funk. Ze doen dat funky en ze doen dat zeker niet slecht. Maar ik zou hen liever in één lange set zien.

Wisselvallig dus maar dat krijg je als je groepen afwisselend laat spelen. Ik kreeg van Ine Benzine een Duvel op een terrasje. Ik kreeg van GW een slaapplek op een zolder. Nu typ ik dit uit op GW's pc en subiet komt Mokkel op bezoek. Sommige dagen zijn goede dagen als het niet stortregent.

Labels: , , ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home