vrijdag 10 juni 2011

Gestructureerd aanmodderen

This is rock & roll radio, come on let's rock & roll!
De almachtige GW is een avonturier waar zelfs Alexander de Grote zijn petje bewonderend voor afneemt. GW gaat verhuizen naar San Francisco. GW gaat verhuizen naar Istanbul. GW gaat verhuizen naar het centrum van Gent. Soortgelijk gaat GW naast zijn punkgroep een hardcoregroep oprichten. Naast zijn punkgroep en zijn hardcoregroep gaat GW een garagerockgroep oprichten. Kortom, GW zit tsjokvol goede bedoelingen. Ik ben een nuchtere realist als ik niet gezopen heb en benader 's mans programma met een gepaste voorraad eerst zien en dan geloven. Gevolg van die strategie is dat ik regelmatig afzak naar Gent om de stand van zaken op te meten. En als ik mijn vouwmeter dan toch heb uitgehaald, kunnen we even goed een concertje meepikken.
Alzo trof ik GW gisterdag aan de oevers van de tijd. In de Vooruit traden the Raveonettes aan en ik kan nu al verklappen dat het resultaat een sof was dikker dan Roscoe Arbuckle en Billy Turf tezamen. Ik verwachtte het vertrouwde recept van mierzoete popmelodiën gehuld in venijnige donsdekens van feedback, geserveerd in porties van tweeëneenhalve minuut. Net dat laatste ontbrak: de liederen zijn langer geworden in de loop der tijd en daardoor minder to the point. Het tempo van het optreden vertraagde dramatisch en de spanningsboog zakte harder in dan de economie van Griekeland. Mocht Alexander de Grote dit nog meemaken, hij zou zich omdraaien in zijn graf.
Ook voorprogramma Giana Factory zette weinig zoden aan de dijk. Drie gruwelijk slecht geklede vikingdeernes die met veel synths en weinig gitaar soundscapes produceerden. Zou beter passen in een documentaire over smeltende gletsjers dan in de Vooruit. Achteraf mocht ik ten huize GW in de hangmat slapen, dat ging verbazend goed. Nu wil ik natuurlijk ook een hangmat maar ik mag geen hangmat van Mokkel. Niet dat ik ruzie heb met Mokkel maar ik mag toch geen hangmat van Mokkel.
This is rock & roll radio, stay tuned for more rock & roll!

Labels: ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home