donderdag 2 juni 2011

Ik wil zo goed zijn als Harry Mulisch of niks

Met de actie Met belgerinkel naar de winkel geeft de Bond Beter Leefmilieu al tien jaar lang zweepslagen aan wie zijn boodschappen per wagen doet. Middenstanders richten hun etalage in naar het thema van het jaar - dit jaar liefde - en moge de beste winnen. Bakkerij Meert uit Elversele heeft de hoofdschotel afgevogeld, daarom kregen ze gisterdag een gedicht van mij op hun vitrine gekalkt. Sommige dagen zit het gewoon tegen.

De afrit buitenland vrolijk negerend belandden wij in Elversele, deelgemeente van Temse sinds de fusies van de jaren zeventig. Een bomma vertelde mij dat die kwestie nog gevoelig ligt en ging naadloos over op haar nakend verlof in Gran Canaria. De bakkersvrouw serveerde bubbeltjes en minicroissants. Ik voelde mij een reus op lemen voeten.

Het praatje van de schepen van Locale Economie werd verstoord door een bulldozer die links afsloeg op het kruispunt. Ik maakte een grapje over brood en spelen dat harder de mist in ging dan twee gorilla's en las mijn gedicht voor. Mijn loon bestond uit een doosje pralines dat leeg was voor de trein Brussel Noord verliet.
Foto's her en der.

Labels: , ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home