dinsdag 14 juni 2011

Woke up in Abilene wonderin' why I'm wanted at some town half way between

Een meisje klom in een eenzame boom en keerde terug met groene knieën. Jongeren fietsten in het midden van de straat met hun voorste wiel hoog in de lucht. Ik had gedichten geschreven en iemand vond die goed genoeg om ze te publiceren. 
Alzo waren posse en ik zondag in het arty winkeltje Delicatessen in Amsterdam voor de voorstelling van Vorige keer genas het met gedichten van Florian Kullberg, Maaike Haneveld, Menno Dokter en mezelf.
We lazen wat gedichtjes voor, een maf meisje zong dito liedjes, in de pauze dronken we pintjes. In de auto terug viel ik even in slaap tot een luid meegekweeld Undone - the sweater song daar korte metten mee maakte. De heldin van dit verhaal is Ine Benzine en laat u door niemand iets anders wijsmaken.
Wie snakt naar zo'n boekje weet mij wel te vinden. Ze kosten tien euro want dat zijn ze waard. San F. Yezerskiy over Vorige keer genas het: "De gedichten in die bundel zijn het beste wat ik totnogtoe van je gelezen heb. Maar laat dat geen reden zijn om het daarbij te laten."

beatnik bootcamp

doorheen de puinhopen van de nacht
kraaide ik een nieuwe ochtend bijeen
het was vroeg dag en ik schrok
toen ik de deur van de kroeg zag

thomas en de puzzelaar
maken elke middag ruzie daar
ze boemelen tot ze barsten
ze drinken koffie tot er een ramp gebeurt
ze ontbijten tot de avond valt

tussen foto's van mensen
die al dood zijn
en foto's van mensen
die nog leven

een eeuwige krant bij de hand
een sudoku die niet wil lukken
een sudoku die lijkt te lukken
een sudoku die mislukt


(Fotografie)

Labels: , , , , , ,

0 Comments:

Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken

<< Home